WebWakka -käyttöohje

2.2.9.2 Muita Maventan asetuksiin täydennettäviä tietoja

Pankkiverkkoyhteys

Maventan kautta välitettyjä myyntilaskuja voi lähettää yrityksille, jotka käyttävät pankkia verkkolaskuoperaattorinaan, kun Maventan verkkopalvelussa on avattu pankkiverkkoyhteys.

Pankkiverkkoyhteys mahdollistaa lisäksi verkkolaskujen vastaanoton toimittajilta, jotka käyttävät pankkia verkkolaskujen lähettämiseen. Pankkiverkkoyhteys avataan Asetukset – Lisäpalvelut – Pankkiverkkoasetukset -näytöllä.



Yrityksen asetukset – Laskujen vastaanotto

Maventan kautta välitettyjä ostolaskuja voi vastaanottaa Webwakassa, kun Maventan verkkopalvelussa on aktivoinut Verkkolaskujen vastaanotto -toiminnon. Aktivointi tapahtuu Asetukset – Yrityksen asetukset – Laskujen vastaanotto -näytöllä. Lisätietoja saapuneiden verkkolaskujen vastaanotosta Webwakaan on luvussa 2.3.7 Nouda saapuneet verkkolaskut.



Maventan skannauspalvelu

Maventan verkkopalvelusta voi halutessaan ostaa lisäpalveluna Skannauspalvelun. Skannauspalvelussa paperilla ja sähköpostilla tulevat ostolaskut muutetaan verkkolaskuiksi. Skannauspalvelussa verkkolaskuksi muutetun laskun voi hakea Webwakkaan muiden alkuperäisten verkkolaskujen mukana Webwakan Nouda verkkolaskut (Maventa) -näytöllä.


Skannauspalvelun käyttö edellyttää skannitilin avaamista Maventan verkkopalvelussa. Maventa luo yritykselle skannausosoitteen, johon yritys voi pyytää niitä toimittajia, jotka eivät lähetä vielä verkkolaskuja, lähettämään mahdolliset laskut.


Skannitili avataan Maventan verkkopalvelussa Asetukset -osion Laskujen vastaanotto -näytöllä. Klikkaamalla Skannauspalvelun Aktivoi -painiketta, ohjelma kysyy lisätietoja skannausosoitetta varten.





Maventan verkkopalvelun käyttöohjeet löytyvät suomeksi ja englanniksi: Dashboard – Pikalinkit -Ohjeet -näytöltä.